Min blogglista

19 april 2012

Min fina, fula (o)vana.

I morse på väg till jobbet slog det mig att det hemskaste av allt hemskt inträffat... jag hade inga tuggummi!!
Det är lika naturligt som säkerhetsbältet vare sig jag åker eller kör bil.
Så det måste finnas minst en påse Extra i varje bil.
Räknar snabbt ut att jag får trampa lite hårdare på gasen för svänga förbi tappen måste jag.
När jag lämnar kassan hör jag hur tjejen bakom mig i kön köper två paket cigaretter.
På väg till bilen ser jag hur hon sliter upp ett av paketen och jag vet precis vad gött hon mår just då.
Jag började röka mer regelbundet för ganska exakt 20 år sedan.
Fina A:s Blå Right mjukpack.
Har slutat 100 tals gånger bara för att sedan börja igen några månader senare.
Lika skämmigt underbart varje gång, de senaste åren var det värsta att misslyckad inför barnen som var så otroligt medvetna om att det är riktigt farligt att röka.
Men i januari 2011 beställde jag boken "Äntligen ickerökare" och i kombination med en rejäl förkylning blev det slutet på min karriär.
Jag har verkligen försökt ta en cigg de få gånger jag festat men det är helt omöjligt!!

Så när jag såg den här tjejen i morse var jag så otroligt glad och tacksam att jag slipper vara beroende av det där skräpet och kände mig väldigt nöjd över min tuggummifixering!!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar