Min blogglista

12 maj 2012

Vårruset vs Hemmaruset.

Har promenerat runt Vårrusets 5 kilometer flera år i rad, men i år blev det inte av.
Saknade det inte särskillt mycket heller, hade ett gött Hemmarus i em och tror att det var ett bättre val.

För Hemmaruset:

+ Behövde inte leta parkering i 25 minuter.
+ Fick 1 mil för bara några extra minuter.
+ Sparade 190 kronor.
+ Det regnade inte, och jag frös inte ett dugg!!
+ Träffade inte en kotte som ville knö, slåss eller trampa av mig skorna.
+ Slapp Tenas inkontinensskydd och läbbig Tranbärsjuce.

För Vårruset:

+ Det hade säkert funnits en papperskorg att slänga tuggumit i.
+ Jag hade inte, i 6 kilometer, övervägt att slänga av mig bh:n pga av bygelskav.
+ Det hade varit väldigt gott med en banan......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar