Min blogglista

16 mars 2012

Rör inte våra småskolor!!


Jag och min man har valt att låta våra barn växa upp på landsbygden, precis som vi själva gjort.
Båda våra barn började sin skolgång i en av småskolorna i en f-6 grupp med ca 30 elever.
De har kännt sig trygga och sedda och vi har haft fullt förtroende för lärarna att hjälpa vår ena dotter med hennes kroniska sjukdom.
De har en helt annan möjlighet att lära sig sätta värde på varandra och egendom i mindre grupper.
De kommer förr eller senare i livet tvingas in i stora barngrupper där lärarna inte har möjlighet att ge barnen det man som förälder anser vara varje elevs rätt och där mobbingplanen är ett allt för levande dokument.
Där behövs inte fler lärare utan färre barn som behöver interaktera med varandra.
Har jag då som förälder, genom ett aktivt val, gett mitt barn ett härlig, tryggt och lustfyllt lärande i början av deras skolgång hoppas jag att de ska ha en stabil grund inför sin fortsatta skolgång.
Jag tycker att kommunen måste låta våra barn börja kosta pengar nu, annars kommer räkningen för dessa neddragningar senare.
Uppenbarligen kan det ju eskas pengar till andra verksamheter innom BUN så nu är det dags att se till att dessa pengar slutar blöda och och börjar användas till något som många fler av kommunens invånare vill lägga sina skatter på. VÅRA BARN-ALLAS FRAMTID!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar