Min blogglista

24 augusti 2013

Ska jag?!?

I går satt jag och slötittade på fb i mobilen och där hände som vanligt inte särskilt mycket.
Det fanns några statusuppdateringar från vänner, lite inlägg från företag jag "gillar" och några delade blogginlägg.
Och så reklam, sådan som man inte ber om utan som dyker upp av sig själv, du vet den där irriterande sorten!!
Bl.a.ett företag som erbjöd distansutbildningar.
Då började det snurra lite extra i mitt lilla huvud och vips hade det gått iväg ett mail till Komvux med 1000 frågor.
Efter 10 år på samma arbetsplats och 20 år med liknande arbetsuppgifter känns det som en förändring skulle göra gott.
Jag har alltid haft högvis med orsaker till att inte läsa de där tre åren på högskola som krävs för att bli lärare men nu har den drivan blivit mindre.
Har en god vän som gjort precis samma resa och blev klar i somras och hon pratar sig verkligen varm för detta.
Ju mer jag tänker på det så hittar jag fler och fler orsaker till att faktiskt göra det.
Men jag är långt ifrån där än, det är åtskilliga saker som måste klaffa först.....




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar