Min blogglista

4 januari 2014

Äntligen ledig :-)

Var inne och jobbade igår och drog in några skattekronor till samhället.
Får jag säga det själv var det en alldeles lagom arbetsvecka.
Dag 4 utan allt som är gott är snart slut och det rullar på fint.
Känns inte som någon större uppoffring att avstå godis, snacks fika och alkohol när jag väl bestämt mig.
Det är egentligen lättare att avstå helt än att hitta den där balansen för vad som är lagom.
Vi var på IKEA en sväng förut och där lyckades jag leta upp ett äpple och en clementin när resten av familjen käka korv och glass.
Det finns liksom inga ursäkter egentligen, det går att göra bra val överallt.
I kväll står min absoluta favorit på menyn, TACOS!!
Det är bara så fantastiskt gott och kan göras precis så dyrt eller billigt man vill ur pointssynpunkt.
Och steker man mycket färs "måste" man äta rester dagen efter också *lycka*
Kvällen fortsätts nu i bästa inköpet på länge.
Ett par söta, mjuka, varma druttbyxor i rätt storlek, blir lika förvånad varje gång jag handlar att L inte ens är att tänka på.
Härligt....



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar