Min blogglista

31 januari 2014

Jag överlevde!!

I dag är det den 1 februari och det innebär att livet har fått tillbaka sin betydelse.
Nä då, skämt åt sido.
Men det är ju ingen lyckad ide att utesluta saker det visste jag redan, men det gick snabbt att gå ner de där retliga kilona i alla fall.
När pms:en började spöka i kroppen och när fredagskvällen kom efter den första arbetsveckan var det tufft att inte få ta den där livsuppehållande chokladbiten eller det där avkopplande vinglaset.
Men eftersom jag är enveten som en röd gris var det inte ett alternativ att ge upp den här gången heller.
Det är en väldigt tillfredställande känsla när man väl kliver över mållinjen och inser att man fixat det.
Men resten av 2014 är det lagom som gäller, som viktväktare kan man ju äta allt men inte alltid.
Kan låta klyschigt men det är det som gör det hela hållbart för mig.
Får se om det blir till att stoppa i sig något extra i dag när vi får besök av prinsen och lill prinsen till melodifestivalen eller om jag sparar mig till i morgon.
Då ska vi bowla och käka brunch med några vänner, och då vill jag kunna välja och vraka utan dåligt samvete.
Så summa summarum, nyårslöfte ett är avklarat och överlevt, är egentligen mer orolig över att jag kommer stryka med när jag tar tag i löfte 2, springa milen 😁....


-Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar