Min blogglista

4 juni 2012

Halllllå blåååggen!!!


Jag har en viss förmåga att fastna i konstig skit när det gäller bloggar.
Min senaste "med skräckblandad förtjusning" läsning är fröken HannaW (tänker inte länka till skräpet).
Hon kan ju bara inte finnas på riktigt....
Som vuxen kan jag ju ha lite distans till det hon säger och ta det hela med ganska många nypor salt och skratta åt eländet.
Men när man läser kommentarena hon får blir man ganska mörkrädd.
Vilket språk ungarna har gentemot varandra, hoppas aldrig att mina barn får för sig att uttrycka sig mot folk på det sättet, oavsett om man är av en annan åsikt.
Varken tjejen i fråga eller hennes läsare visar någon som helst respekt för andra människor.
Men värst av allt är nog ändå dessa unga tejer som ser henne och andra "blondinbloggare" som förebilder.
Som matas av utseendefixeringar, ytlighet, materialism, sex och total brist på självdistans.
Måtte dessa små tjejer få hjälp av någon vettig vuxen att tänka om och förstå att detta kanske inte är det viktiga och det som livet ska gå ut på!!

1 kommentar:

  1. Finns tyvärr ingen vuxen som kan påverka i dessa lägen...... Kommer aldrig att finnas heller... Lösningen heter samtid......

    SvaraRadera