Min blogglista

5 oktober 2012

Snälla någon förklara!!

Titt som tätt stöter man på uttalanden som bottnar i att har man problem med en medmänniska beror detta inte på att de agerat, i det egna tyckandet, helt galet utan att man tydligen är avundsjuk på att de lever det perfekta livet.
Nu är jag ju snart 40 år och kan börja med att konstatera att ingen lever det ultimata livet.
Sen har jag ju vansinnigt svårt att tro att om man ogillar mig så skulle det bero på att man skulle vilja ta min plats bland tvätt, disk och läxor??
Krasst sett så kan man inte älska alla, och det finns ju egentligen ingen bra orsak till varför man skulle göra det.
Men att tro att det skulle bero på avundsjuka istället för att man har olika åsikter är ju högst otroligt.
Eller??



- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Det har inget med avundsjuka att göra i 99% av fallen, det är jag säker på.. Och vad jag märkt så vill gära vissa människor TRO att man är avundsjuk så fort man inte har samma åsikt eller inte berömmer för det, som just den personen tror, "perfekta" livet,hemmet,barnen eller människan. INGEN är perfekt, inte jag, inte du, inte grannen eller ens kungen för den delen ;)

    =P /T

    SvaraRadera