Min blogglista

12 maj 2013

Lingongryta från Arla.

Måste börja blogga mina recept bättre eftersom jag aldrig hittar dom igen annars.

Detta är till 8 personer säger Arla, det är det inte säger min hungrige man.

Ingredienser
800 g färsk skinka
Svenskt Smör från Arla
5 dl Arla Köket® matlagningsgrädde
2 msk vetemjöl
2 st köttbuljongtärningar
2 msk kinesisk soja
1 dl lingonsylt

Gör så här:
Skär köttet i tunna strimlor. Vispa ihop grädde, mjöl, buljongtärning, soja och lingonsylt i en gryta. Låt koka upp under vispning. Bryn köttet i smör i en stekpanna och lägg över i grytan. Låt köttet koka i såsen ca 20 min. Strö över persilja och ev. lingon.

Jag tramsade dock inte med två grytor utan gjorde en gammal hederlig toppredning.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar