Min blogglista

14 juni 2013

Arla mjukglass.

Som Smartsons testpilot har jag fått prova Arlas nya grej, mjukglass på hemmaplan.
Tyvärr var vaniljsmaken som jag var ute efter tydligen mest populär så det tog sin lilla tid att hitta den i butik.

Den var smidig att tillreda till att börja med, bara vispa med elvisp i två minuter och sen in i frysen.
Sen efter fyra timmar i frysen skulle den vispas igen och det var ju en kladdig upplevelse.
Ner med glassmeten i en tyll för att ett misslyckat försök att få själva mjukglassutseendet.

Jag tyckte dock smaken var aningen skum, inte helt naturlig kan man kanske säga.
Så nästa gång väljer jag att handla i glasskiosken eftersom jag väljer mina tillfällen att unna mig något extra.

Mannen tyckte den var ok, men kommer inte att köpa den igen.

Stora T tyckte inte att det var lika mycket smak som på den man köper i kiosken, men den var ändå god.

Lilla T tyckte den var väldigt god helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar