Min blogglista

2 juni 2013

Jag, löpare??

Sent i vintras, eller i början på våren började jag förbereda.
Köpte tights, funktionströja, löparjacka, letade upp sportbh:ar, lurar, armväska till iPhonen och skaffade Spotify.
En vacker dag skulle jag börja springa, och det skulle vara så fantastiskt underbart som alla säger.
Fast jag började aldrig...
Jag vet ju att det är skitjobbigt!!
Man kan inte andas, får blodsmak i munnen och lägga sig i ett dike och dö känns som ett trevligare alternativ.
Men efter att mitt eviga Vårrusetsällskap antytt att det möjligtvis skulle blandas in löpning under årets runda fick jag ta mig en ny funderare.
Så en dag, när jag i vanlig ordning släpade ut kroppen på en pw så fick jag för mig att jag skulle kolla om jag orkade att springa en hel låt, och det gjorde jag!!
Springa varannan och gå varannan blev det den dagen.
Kan låta som ett löjligt litet steg för mänskligheten men det var ett enormt kliv för mig!!
10 dagar senare sprang jag drygt 7 kilometer.
Förstår själv inte hur jag är kapabel till detta.
Det är fortfarande inte skönt någonstans men jag gör det!
Jag kan, jag vill och jag orkar!!
Jag är stark, frisk och pigg, och det är precis det jag kämpat för!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar