Min blogglista

12 november 2013

Än hänger jag i!!

Här är hopp om livet, ganska exakt en månad kvar tills jag har läst 200p på 10 veckor.
Men det är minsann ingen dans på rosor.
Känns som man inte är fullt närvarande någonstans.
På jobbet ska man hinna med samma saker på 65 % som man i vanliga fall gör på heltid.
50% studier innebär att de lediga dagarna inte räcker till utan man får nagga på kvällar och helger.
Sen ska man försöka hinna vara förälder med läxläsning, tandläkarbesök, utvecklingssamtal, kompisar, discon och veckobrev.
En gubbe som jobbar skift och på det klämma in lite egentid i form av träning tre dagar i veckan, samt egna läkarbesök och ett ul av gallblåsan.
Sen har ju faktiskt ingen av de vanliga sysslorna som tvätta, städa, handla och laga mat försvunnit heller.
Men jag har märkt det att kroppen har egentligen inget större behov av att ligga i soffan, ju mindre man placerar den där desto mindre frågar den efter det.

Men det är absolut värt det!!
Plugga är riktigt, riktigt roligt och jag ser på fullaste allvar fram emot 3 1/2 år i skolbänken!!




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar