Min blogglista

12 maj 2011

Det händer väl just ingenting.

Måste bara säga vad grymt imponerad jag blir av människor som lyckas ha en blogg igång som uppdateras, ibland flera gånger dagligen, med ett vettigt innehåll.
Visst skulle jag kunna sitta här och beskriva min dag från morgon till kväll, men vet inte om det skulle bli särskilt spännande.
Min vecka har rullat på som alla andra veckor, barn, hem, jobb osv.

I tisdags hade jag en supertevlig kväll, i kombination med motion(händer allt för sällan).

Promenerade raskt tillsammans med två härliga arbetskamrater och vi hann avverka diverse trevliga samtalsämnen.
I år kunde vi dessutom avnjuta picniken i solsken och många plusgrader, och det höjde trevlighetsfaktorn ytterligare.
Jag kunde äta en hel del av det som var i påsen på mina två medhavda finncrisp, även fast mina kollegor tyckte jag var ganska knäpp och en del ville upplysa mig om att det var fel sätt att äta på.

Märkligt att ingen snällt och välvilligt tidigare velat upplysa mig om att en jättedos socker och alldeles för mycket mat dagligen inte heller är rätt, då hade jag inte suttit här och brett ut mig i dag.
Undrar vad som ger folk mandat att tala om hur man ska ta hand om sig själv när man uppenbarligen inte är någon större risk för sig själv och sin omgivning.

I morgon är det det vägdag i alla fall och jag vet efter en fuskvägning att det i alla fall bör vara neråt men fortfarande inte de jättesiffror jag drömt om.

1 kommentar:

  1. Men Nussa, 2,5 kg bort på 2 veckor ÄR BRA!!!!!!!! Du är duktig!! <3

    SvaraRadera