Min blogglista

28 maj 2011

Redan vaken.

Vaknade klockan 7 och kunde inte somna om. Sätter mig framför datorn en stund och njuter av lugnet och tystnaden innan resten av huset vaknar till liv.
Har varit väldigt trött på kvällarna den här veckan, vet inte om det beror på att det varit intensivt på jobbet eller om det är nån annan dipp.
Är väldigt pigg och har energi på dagarna i alla fall, och det är skönt.
Funderar dock på hur kroppen egentligen mår av att utesluta så mycket kolhydrater som man faktiskt gör.
Jag försöker hålla mig under 20kh per dag i bland hamnar jag strax över.
Vinsterna finns ju där helt klart och på det sättet blir det lite av en innre kamp.
Jag känner av och till början till kramp, skulle alltså behöva införskaffa kosttillskott i form av magnesium.
Omega 3 är ju också något som man får för lite av och behöver tillsätta har jag förstått.
Om nu det här är precis vad våra förfäder åt och klarade sig på, varför behöver vi då komplettera med tabletter?
Känner mig även lite "seg" i huvudet ibland, hittar inte ord och lösningar i den mån man brukar.
Får också hjärtklappning, särskillt på morgonen, men även annars helt utan anledning.
En annan spännande effekt är att jag är VARM jämt, är en av Sveriges frusnaste människor och går klädd i lager på lager med kläder.
Men NU, fryser jag bara när jag kopplar av framför tv:n på kvällen, det känns liksom som om kroppen går på ett lite för högt varv hela tiden.
Man blir ju  lite orolig för vad man egentligen utsätter sin kropp för, fast jag vill tro att det här är det rätta sättet.

Hur mår ni andra? Är allt guld och gröna skogar eller ifrågasätter ni någon gång ert val av livsstil?

Men jag kör på ett tag till, går in på vecka 6 i morgon, så länge inte kroppen säger ifrån på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar