Min blogglista

14 maj 2011

WTF!!!!!!

Ja det var väl den spontana reaktionen på veckan viktnedgång -0,4 kg. Kände mig arg och kluven och var beredd att ge upp för ett koncept som jag vet fungerar, dra ner på kalorier.

Men jag tror jag skiter i det faktiskt! Jag mår så gott nu och tänker bara på mat när jag förbereder den och äter den, annars är den totalt oviktig.
Äter jag kalorisnålt kretsar hela mitt liv runt mat, eller snarare frånvaron av den.
Pratade med min "guru" A igår, en arbetskamrat på dryga 60 som ätit LCHF i tre år och är piggare och starkare än jag någonsin känt mig.
Hon tyckte också att det verkade konstigt att det inte händer mer och uppmanade mig att räkna kolydrater ett tag för att se om det smyger in sig mer än jag tror.
Så nu blir det att försöka regga maten på minmat.net under en vecka och se hur det ser ut.
Dessutom tog jag fram måttbandet i morse, och det var INTE roligt!!!

Fredagkväll blev tacokväll med goda vänner, lika gott som innan LCHF, ost och creme fraisch i massor!!
Blev också överraskad med presenter i förskott, fyller ju 36 29 på tisdag och vid den högaktningsvärda ålder är man ju inte bortskämd med paket som man inte vet vad det är i.
De hade lagt ner massa pengar och tid på mig, blev lika glad för det handgjorda kortet
som de ljuvliga burkarna från Dixie som jag bara älskar!!

Vad gör väl några extrakilo när man har så mycket fina människor runt sig??

1 kommentar:

  1. Grattis till viktminskningen, det är väl kalasbra! Jag kör själv så att jag i veckorna försöker hålla mig ganska strikt till protein och fett bara och så lyxar jag till det på helgerna med mer mjölkprodukter och grönsaker... Har dock blivit en hel del fusk i vår här men jag hoppas att jag slipper det nu... Lägger in en länk hos mig om det är ok, säg till annars!

    SvaraRadera