Min blogglista

1 maj 2011

Nu mår jag bra!

Hemma igen efter ett härligt dygn på resande fot.
Sol för hela slanten och när man kom i lä var det riktigt varmt och skönt.
                    
Man känner dock i vinden att det fortfarande bara är vår.

                      
Barnen har haft kompisar att leka med så dom har man knappt sett röken av mer än när de ätit och sovit.                                                                                                         
Det känns som jag startat med LCHF precis vid rätt tidpunkt, det är ju så lätt att äta rätt när det i stort sett alltid står grillat på menyn.                                                                

Frukost i husvagnen har varit samma frukost som hemma, kokade många ägg så det räckte även till lunchen när resten av familjen åt korv och bröd.                                        
                      
Väl hemma igen var jag alldeles full av energi och fixade tvätt, lite städning och mat hur lätt som helst.
Det är så skönt att känna att man orkar igen, jag är till och med pigg när jag går upp på morgonen.
Provade ett recept ur boken som jag tillslut bestämde mig för...

                                          
Kan verkligen rekomendera den det var bara mat som jag faktiskt skulle kunna tänka mig att laga och äta och det tycker jag man upplever sällan i en kokbok.
Det finns även ett avsnitt i början som rör LCHF och författarens egna erfarenheter.

                         
En krämig kyckling i ugn blev det ialla fall, här tillsammans med en väldigt god coleslaw från samma bok.

I morgon blir det min första veckoviktsrapport.
Jag har faktiskt tjuvvägt mig två gånger under vecka, mest bara för att se så att det verkligen fungerar, och det gör det!!

Nu ska tjejerna skuras av inför en ny vecka och jag ska pyssla lite med matplanering, hoppas på att min sköna känsla håller i sig, det är ju så här man SKA må!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar