Min blogglista

19 juli 2011

Fika till min kinkiga mamma.

Min mamma har inte hittat rätt gällande LCHF, verkar som hon inte äter tillräckligt med fett.
Så hon känner hela tiden attt detta är en uppoffring och drömmer om allt hon INTE får äta.
Tex är det ju helt värdelöst att inte få fika....
Så jag slängde ihop några kokoskakor igår och det verkade vara uppskattat.

Kokoskakor 12-15 st.

2ägg
200g kokos
0.75 dl sötningsmedel
50g smör
2 rutor riven mörk choklad.

Blanda ihop

 klicka ut på plåten och stoppa in i ugnen i 13 min på 175 grader.


Ta med dom till skogen och ät upp dom!!


De blev helt ok, men gillar men den söta smaken kan man öka sötningsmedlet lite.
De ändrade inte form som kokoskakor brukar göra och flyta ut, så vill man ha kakor och inte bollar så är det bra att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar