Min blogglista

30 december 2011

Ut med det gamla, in med det nya!!

I morgon är det redan sista dagen på 2011.
Vi åker till min syster ( same procedure as last year) käkar gott, badar tunna, grattar pappan på 64 års dagen och skålar vid 12 slaget.
Sen är det nog godnatt för mammor och barn i alla fall.

Funderade lite förut på vad som varit bäst med 2011, vad är jag mest tacksam för?
Svaret låter kanske som en klyscha för några, men det jag är absolut gladast för är att min familj fått vara friska.
Jag har en nära familjemedlem som tagit sig igenom en cancerdiagnos och varje dag som går som man slipper tänka på att någon man älskar är sjuk är en riktigt bra dag.
Efter att vår dotter fick sin diabetes har jag insett på ett annat sätt att vi inte ens kan ta våra barn för givna, är ödmjuk inför tanken på att de ska få vara starka och friska i minst 100 år till!!

Tyvärr har en kär, stor, varm man fått ge upp sin kamp mot just cancer.
Han hade nog stått emot länge nog och orken fans inte riktigt längre.
Men han fick somna hos sin fru, med sina barn och lade ett väldigt långt och rikt liv bakom sig.
Han behövde få vila...

Hoppas på att 2012 ska bjuda på många ljusa stunder att ta med sig!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar