Min blogglista

21 augusti 2012

För sent att skaffa hund.

Jag har en vän som för många år sedan sa:
-Varför skaffade man inte en hund i stället för barn?
Och jag förstår vad han menar och håller med honom till 110%.
Och det är inte för att barn är jobbiga på något särskilt sätt, i alla fall inte hela tiden.
Inte alls för att de inte lyssnar, slåss med varandra, aldrig vill lägga sig, sällan vill gå upp osv...
Inte heller för att det ska packas gympapåsar, skolväskor, gå på föräldramötet åt höger och vänster eller sälja kakor, fröer, lotter, strumpor osv....
Och inte beror det på att man får slapp mage, hängtuttar, gråa hår, påsar under ögonen, magkatarr osv....
Det beror enbart på att man måste vara så rädd hela tiden!!
Tänk om något skulle hända det bästa man har!!
Började morgonen med ett akutbesök på sjukhuset, som i stort sett enbart resulterade i att dottern var några timmar sen till skolan.
Men när jag kom till jobbet var det som någon slagit undan fötterna på mig.
Kände mig helt slut och den känslan har hängt med hela dagen.
När rädslan och spänningen släpper skulle man behöva gå i ide ett tag för att samla kraft till nästa pärs.
Hoppas det dröjer!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Oj, då hoppas jag att ni mår bättre nu, båda två =) Kram /T

    SvaraRadera
  2. Thanx, nu är läget under kontroll!! Kram

    SvaraRadera