Min blogglista

19 april 2013

Dagens TVÅ i-landsproblem.

Eftersom klockan bara är 07:42 så har jag bara hunnit komma upp i två, men det tar sig säkert under dagen.
Min första problematik gäller mitt extremt invanda sovmönster.
Det fanns en tid här i röda huset på landet då man varje morgon släpade sig upp med morgonpigga små krulltottar för att möta en ny dag.
Kan tänka mig att det som höll en vid liv var vetskapen om att en vacker dag skulle de små liven uppskatta att sova på morgonen och mamman och pappan skulle kunna sova sin skönhetssömn.
Ja, och nu är den vackra dagen här!!
Vindstilla och strålande sol.
Mamman har klockan 06:20 sovit sina 8 timmar och är således klarvaken!!
Vilket kommer att resultera i en kollaps i soffan runt 22 tiden i kväll.
Jag behöver helt klart lite semester så jag kan vända rätt (??) dygnet!!

Problem två grundar sig också lite i det där med föräldraskap.
EGENTID!!
Sug på den lite!
Mmmmm!!
Jag är i princip aldrig ensam.
Det kan ju låta hårt och konstigt att ha det på sin önskelista, men bara någon liten timme då och då är så välbehövligt.
Men som av en ren händelse så finns det sådan tid på dagens schema....
......och jag vet inte vad jag ska göra med den!!
Jag har kommit på ungefär 80 grejer som jag kanske borde göra men med absolut säkerhet inte tänker göra.
Fast det löser ju inget, jag får nog börja med att helt enkelt bara insupa tystnaden och ta det därifrån.
Om jag ser till att ha det riktigt, riktigt tråkigt så kanske tiden känns dubbelt så lång.



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar