Min blogglista

8 juli 2012

Äntligen lirkades lite av tummen ur...

Vi började riva vår veranda för ungefär tre år sedan, varför minns jag inte ens längre.
Vi behövde en ny trappa i alla fall och den kom nog på plats förra våren om jag inte missminner mig.
I morse kände jag bara att nåt var tvunget att hända så jag hämtade kofoten och fick ner det som var kvar.
Hjärtat kom ut och vi fnulade, plockade ner, mätte och kom på en lösning som nog låg ganska långt från ursprungsplanen.
Men det må vara hänt, bara det blir klart.
Skrev inköpslista och bokade förmiddagen i morgon för brädshopping.
Då är det naturligtvis körförbud på kärran!!
Den manliga delen av familjen drog en lättnadens suck eftersom ingen av oss egentligen borde äga ett hus pga bristande renovering/underhållsintresse.
Hade god lust att skita i allt och låta bröten stå, som 15 gånger tidigare.
Men gick ut och tvättade allt det vita istället och det blev jättefint.
Så nu får det väl bli ett semesterprojekt i stället, för jag ska ha en veranda!!



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar