Min blogglista

8 juli 2012

Mamma är inte lik sin mamma....

Himla onajs att börja sin första semesterdag klockan 7.
Varför sova när man får liksom??!
Det finns en grej jag skulle kunna fördriva tiden med tills resten av familjen vaknar till och det är den aldrig sinande högen av TVÄTT!!




Jag har inga större problem med att ta tag i allsköns hushållssysslor, jag vet ju att det är bara att tugga i sig det liksom.
Sortera, tvätta, hänga och ta in tvätt går också riktigt bra, det luktar ju så gott med nytvättat.
Men sen tar det stopp.
De två följande momenten, som min mamma för övrigt äääälskar och gärna pratar sig varm om, de momenten är det tråkigaste jag vet!!!
Och följdaktligen blir det allt för sällan gjort.
Så nu kan jag samla ihop ren tvätt från diverse gömmor och skapa mig ett litet Mount Piss skit!!
Som sedan ska vikas och ännu värre läggas in i garderoberna.
Hur kan något så simpelt vara så motigt?!
Och ur ren psykologisk synvinkel, varför fattar jag inte att vika efter varje tvättat maskin troligtvis skulle bli mindre plågsamt??
Får nog ligga kvar en stund och fundera på detta fenomen.
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar