Min blogglista

25 september 2012

Att göra just ingenting.

Nu är det nedräkningen.
Måndag och tisdag är lååånga dagar då man i princip inte gör mer än att jobba, packa lite gympapåsar och kanske blega lite på tv.
Onsdag är dagen då det händer.
Mannen åker på fotbollen med tjejerna och under tiden hinner jag städa av huset och ta hand om tvätten.
Det är så skönt att få gjort ett rejält ryck mitt i veckan och sen bara underhålla det lite. Då slipper man ha dåligt samvete för att man inte skurar och fejar varje kväll.
Ingen av oss orkar det med intensiva heltidsjobb och två skolbarn.
Dessutom slutar jag tidigt både torsdag och fredag denna veckan så det känns som man nästan redan är i mål.
Så jag fortsätter kolla på Barnkanalen tillsammans med lilla T med gott samvete och tycker att det praktiska i livet är under kontroll.
Resten är kaos som vanligt, på den fronten är det inga nyheter....



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar