Min blogglista

7 september 2012

Nu är sötebrödsdagarna över.

Har haft den otroligt lyxiga förmånen att kunna jobba deltid efter jag fått barn.
Skönt att känna att man mäktar med både barn, hem och jobb utan att ta slut.
Självklart hade man lätt kunnat sätta sprätt på dom där extra tusenlapparna varje månad men samtidigt har det gjort gott för husfriden.
Den som är på jobbet mest gör lite mindre hemma.
Men nu har jag valt att jobba heltid eftersom jag i våras när sysselsättningsgraden skulle önskas inte visste hur mannen skulle ha det på den fronten.
Har än så länge fungerat riktigt bra, vi har hittat riktigt bra lösningar i vardagen.
Och det bästa av allt, fredag har ju alltid varit fredag.
Men nu, åh vad gott det är när helgen kommer.
Man är hyfsat mör och lite god mat, en film, snacks och en tidig kväll är precis vad hela familjen behöver då.
Hoppas att eventuella läsare får en go,glad och slapp helg. Det är i alla fall vad jag jobbar emot.




- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar