Min blogglista

29 september 2012

Nä, jag kan bara inte förmå mig!!!

För säkert 110:e gången har jag surfat runt på sidor som erbjuder Matkassar.
Himla smart koncept, maten hem till dörren, och framförallt behöver de grå inte jobba med att komponera måltider.
Det fattas ingenting när maten väl ska lagas, det ska tydligen vara både snabbt, gott och nyttigt.
Nu kommer mennet:
800 kronor för 5 middagar, 3200 kronor i månaden.
Då behöver du ändå komplettera med ytterligare två middagar för att slippa gå hungrig från fredag kväll till måndag.
Jag veckohandlar på Willys, och betalar i runda slängar samma pengar för all mat vi behöver på en vecka.
Då ingår även frukt, kattmat och diverse förbrukningsmaterial (tvätt, disk och mjukmedel, papper, schampo, tvål, bindor odyl)
Så jag kan på inget sätt rättfärdiga att betala några hundra varje vecka för att slippa leta recept.
För handla, skriva nota, laga maten kommer jag ju inte ifrån ändå.
Så tyvärr gick jag inte på det denna gången heller...och ja, jag är väldigt ekonomisk (läs snål).



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar