Min blogglista

29 november 2012

Från Anus till Bra!!

När jag varknade klockan 5 i morse var det enda jag kunde tänka på alla jäkla julgardiner, stjärnor, stakar och skit som skulle upp både på jobbet och hemma.
Som tur var kollade jag fb när jag kom ur dushen och där fanns en liten blänkare om att en tävling vunnits i mitt namn.
Då hade hon, denna underbara tjej skickat in en motivering till Sara Matkasse där det framgick att hon tyckte att jag var den som skulle få kassen de tävlade ut.


 Motiveringen lät så här:
"Skulle vilja ge till en kollega jag egentligen inte känner så väl men hennes namn var det första som dök upp i mitt huvud, hon kämpar på och sliter trots sjukdomar och motgångar inom familj och vänner. Hur bedrövligt hon själv än har det har hon alltid tid att fråga hur andra mår och visa omtänksamhet. Verkligen värt en matkasse!"

Förstår ni hur resten av min dag gestaltade sig?
Jag hängde trallande upp gardinerna på jobbet medan stora snöflingor singlade ner utanför fönstret och en morgonpigg treåring höll min sällskap.
Så fortsatte det sedan.
Ska bli fantastiskt kul att prova en utav dom där kassarna jag varit för ekonomisk (snål) för att prova.
Men vinsten ligger ju egentligen i orden!
Så vansinnigt glad, rörd och lycklig minns jag inte när jag kände mig senast.
Jag är ödmjuk och tacksam över att få ha så varma och osjälviska människor runt mig.


1 kommentar:

  1. Så glad att kunna lysa upp vardagen lite!
    Det är du värd, är ju väldigt poppis att skriva nu för tiden. Men du är verkligen värd detta :)
    Kram E

    SvaraRadera