Min blogglista

10 november 2012

Summa sumarum.

I dag har jag samlat in mina första aktivitetspoint, en go höstpromenad med stora T.
Kändes dock väldigt konstigat att det inte regnade.
Det var gott att kunna ta en sväng bara för att det är skönt och man har lust och inte för att man måste för att tappa vikt.
Man tappar ju nästan garanterat suget förr eller senare när det är måsten inlandade.
Jag måste verkligen klara av detta den här gången.
Inser att det kommer få ta den tid det tar, måste få vardagen att fungera.
Har nog under min livstid gått ner hela mig själv, och det är ju inte lite!!
Själva viktminskningen är egentligen inte kampen eftersom jag är oxe och följdaktligen exremt enveten och stönig.
Men eftersom jag hela tiden går och lägtar efter ALLT som jag inte kan äta så går jag totalt banans när det väl blir tillåtet igen.
Om jag bara kunde få som rutin att äta bra på veckorna så är det ju ingen katastrof att kunna unna sig på helgen.
Blev bjuden på tårta igår av en kollega jag inte känner alls egentligen.
Då var det väldigt skönt att kunna byta ut mackan som också erbjöds mot en banan och sen kunna ta en tårtbit och fira hennes födelsedag.
Så håll alla fingrar och tår för att jag stannar kvar i programmet efter målvikt och lär mig hålla vikten för att hålla mig frisk!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar