Min blogglista

27 april 2011

Fett trött?!

Dag tre rullar vidare och jag är väldigt förvånad över vad lätt det är att inte äta.
Jag vill verkligen inte äta, och det är inget problem som förekommer ofta, jag lovar!!
Och jag vet att jag skrev problem, och menade problem.
Jag gillar ju mat, visst måste man väl kunna äta förståndigt och ändå njuta?
Sen börjar jag tröttna på creme fraisch och grädde redan, måste man ha det i all lagad mat, eller är det viktigaste att hålla sig borta från kolhydraterna?

Här är i alla fall min tredje matdag:
Frukost: Turkisk yoghurt+ägg, lika samma som varje morgon.
Lunch: Pannbiff, sallad och tzatziki med extra cremefraish.
Middag: Stekt fläsk, löksås och broccoli.

Två koppar kaffe med grädde.
Sen är det nog slut för i dag, ville verkligen ha en finncrisp med ost och skinka i går kväll, men jag kunde inte förmå mig att stoppa i mig mer, det var liksom fullt.

Har ett presentkort på böcker att utnytja och jag tänkte lyxa till det med en LCHF bok (såklart).
Var inne på Adlibris och kikade (och lånade bilder) och detta blir mina favoriter.
Någon som kan rekomendera nån av dom, eller tvärt om?



Är lite mer sugen på Björn Ferry än dom andra känner jag.
Dax för vardagsmotion, bestiga tvättberg!!



1 kommentar:

  1. Kul att du hittade till lilla mej!


    av de böckerna har jag bara den sista och tycker om den mycket men det står inte hur mkt kolhydrater portionerna innehåller, det står i mina andra böcker och det finns ingen innehålsförteckning, men många härliga recept1

    SvaraRadera