Min blogglista

25 april 2011

Dagen D.

Min allra första LCHF dag har förflutit utan några större problem.
Har varit nära påskgodiset några gånger, bara av gammal vana, men har som tur är kommit på mig själv.

Frukost: Turkisk yoghurt, vaniljpulver och svartkummin (mirakelmedel enligt en vän från Irak) samt ett ägg. En kopp kaffe med grädde.

Lunch: Bacon, äggröra, tomat och feta. Sen en kopp kaffe med grädde i solen.


Middag: "Amos fiskgratäng" med sallad och feta. Får lite bakläxa antar jag pga morötterna. Men jag såg att det bara var hälften så mycket kolhydrater i dom som i potatis.


Är helt nöjd med min dag faktiskt och känner inte att jag gjort någon som helst uppoffring.                                                                                 
Känner att det börjar kurra lite i magen nu, får se om det slinker ner nåt mer innan kvällen är slut.....
Nu blir det till att förbereda morgondagen, kan bli en och annan liten plastlåda att packa med sig.




1 kommentar: