Min blogglista

4 januari 2012

Fru F:s kräftsoppa.

Hemma på soffan efter en dag på jobbet, det händer inte för ofta just nu, har passat på att ta så mycket ledigt som möjligt nu i jul.
Lilla T har varit med mig och jag tror att båda tjejerna är väldigt nöjda över att vara ifrån varandra några timmar.
Det blir en hel del tjafs när de går uppe på varandra, inomhus hela dagarna.
Men nu är det bara lite drygt en vecka kvar till det är vardag igen.

Väl hemma provade jag ett nytt recept som mannens kusin tipsat om.
Det var riktigt gott och fick väl godkänt från 3 av 4.



Fru F:s kräftsoppa.

Riv tre morötter och fräs i smör.
Rör ner 3 msk mjöl och späd med 8 dl vatten, lite kräftspad och 3 msk hummerfond (fiskfond i orginalreceptet)
Låt koka i 10 minuter.
Blanda ner 400 g kräftost och 2 dl crème fraish, svartpeppar och koka upp.
Lägg i en burk kräftstjärtar och strö över färsk dill.
Vi åt det med hemmagjort vitlöksbröd.
Tyvärr var jag så hungrig så jag glömde fota min tallrik så ni får hålla tillgodo med en bild på min matlåda.....



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar