Min blogglista

14 februari 2012

Alla hjärtans dag....

Lagom till förmiddagskaffet låg det där, sms:et från mannen. En liten hälsning som värmer.
När jag kom hem var min lilla magsjuka dotter ompysslad av sin pappa och även i natt var han uppe och tömde hinken med orden-Ligg kvar, du ska ju upp i morgon.
Maten stog på bordet, i dag blev det kycklingsallad.
Så ser varje dag ut och alla dagar är alla hjärtans dag när man är lever ihop med sin bästa vän.
Redan innan vi gifte oss hade vi klarat av det där med nöd och lust och visste att varje dag inte är ett rosa skimmer.
Det är en otrolig trygget att veta att han finns där, brevid mig när jag är glad, ledsen, uppgiven, sprudlande och bara alldeles vardagstråkig.

Naturligtvis blir det alla hjärtas dag firande här ändå.
Tjejerna vet ju vad det är för dag, vem missar det?

Nu kommer det nog höjas ögonbryn och rynkas näsor och tänkas att det här inlägget skriver hon enbart för att hon inte fått någon choklad eller rosor.
Men efter 17 år med den mannen hoppas man inte längre utan blir bara extra glad vid dom tillfällena han blixtrar till.



2 kommentarer:

  1. Hahahhaa!! Du är för härlig med hur du beskriver saker! Jag håller med dig till 100% ! Det behövs ingen speciell dag för detta, känns bara som att det är till för att tjäna pengar på. Vi "firar" inte heller Alla hjärtans dag..har aldrig gjort o kommer inte heller att göra ;)
    Jag skulle bara tycka det kändes konstlat om J kom hem med en present just på denna dag. Bättre att man visar det jämt, och har man det bra så VET man utan att det ska behövas skrikas ut i tid o otid =)

    <3 Kram

    SvaraRadera