Min blogglista

17 februari 2012

Galet god morotskaka.

Hela mitt hus ser ut som ett bombat horhus, men jag tänker ta en fika och fortsätta slappa, så det så!!
Men först måste jag dela med mig av receptet på den godaste morotskaka jag någonsin ätit!!



Kaka
4 ägg
4 dl socker
200 gram smält smör
6 dl rivna morötter
4 dl mjöl
2 tsk bikarbonat
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1 tsk kardemumma



Frosting
200 gram Philadelphiaost
150 gram rumsvarmt smör
3 dl florsocker
3 tsk vaniljsocker

Smält smöret och låt svalna.
Vispa ägg och socker fluffigt och blanda de torra ingredienserna i en separat bunke.
Rör samman samtliga ingredienser.
Grädda i en smörad och bröad långpanna i 175 grader, 15 minuter.
Blanda ihop frostingen med elvip och bred ut över den svalnade kakan.
Njuuuut!!!







- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Jag undrar hur ett bombat horhus ser ut. Kan du lägga ut ett kort? <3/Helena

    SvaraRadera
  2. Har tyvärr hunnit röja upp det värsta, men det kommer fler tillfällen, var så säker!!

    SvaraRadera
  3. Är det U's recept? Suuuupergod!! Undrar också över det där horhuset? Du kanske har lite ovanliga förkläden lite här och var?

    /e

    SvaraRadera
  4. Det vet jag inte om det är samma, men kanongod är den!! Har ju inte köpt där där förklädet än.....

    SvaraRadera