Min blogglista

11 februari 2012

Isfiske!


Efter simskolan i dag blev det en snabb korv och bröd lunch innan vi packade in oss i bilen för en tur till sjön.


Lilla T som alltid ska ha så bråttom och får panik om saker inte händer direkt fick sitt hål först.



Stora T har inte så bråttom och defenitivt inget tålamod heller hade tröttnat nästan samtidigt som hon fått hålet isfritt.



Pappan spenderade första halvtimmen med att serva trasslade spön...



Och borra nya hål.



Jag som inte fattar det där med att flytta runt fick napp efter ca 30 sekunder, släppte tillbaka en liten söt Abborre och thats it.....



Tjejerna blev till sist sams efter att ha bråkat om var någon stans på en gigantisk jäkla is det var okej för den andre att sätta sina fötter.
Så lagom tills jag var blå av köld hade de hur kul som helst.



Och pappan ja, han skulle ju baaaaara fiska i 10 minuter till...



Väl hemma efter att ha skalat av absolut yttersta lagret av kläderna väntade French Coffe och varm choklad med grädde.



En lagom tur, tycker om snö och är gärna ute.
Men att stå still på samma fläck fixar jag inte trots aldeles för många kilo underhudsfett.
I morgon kan mannen få sitta där precis hur länge han vill, då hittar jag och ungarna på något varmare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar